Tuesday, January 22, 2008

"arah mana satu"


tiga malam aku kebingungan...
mencari punca dan arah..kemana langkah aku seterusnya...
dikala langkah ini terhenti...di persimpangan penuh dilema..

mana satu langkah ku ini..kedepan atau kebelakang?
mana satu jalan ku ini...ke kiri atau kekanan...
atau perlu aku menanti lebih lama...di persimpangan penuh dilema ini..

aku perlukan petunjuk ajaib...atau mengikut kehendak naluri..
memilih persimpangan dan jalan ku ini..
agar destinasi impian ku capai jua...

aku cuma perlukan ketenangan...memilih laluan yang paling tepat..
agar tidak tersilap langkah..supaya tidak perlu aku berpatah balik...
memulakan kembali langkah dari yang pertama...

andai aku terpaksa berpatah balik..
aku telah membazirkan waktu dan masa..memulakan kembali yang telah aku lakukan...

ohhh...moga gerak dan kata hatiku kali ini..
membawa aku ke simpang yang pasti..
agar akhirnya mengecap destinasi....

insya Allah.....

No comments: